Adatok minden HR osztályon keletkeznek

Egyes cégeknél a mindennapi működést támogató kötelezettségként tekintenek az adatgyűjtésre. A bérek nem utalják el magukat és a vezetőknek is mindig van néhány kérdésük munkavállalóikkal kapcsolatban, nem is beszélve a "központ" kéréseiről. Azt tehát mindenki belátja, hogy adminisztrációs tevékenységekre szükség van a mindennap működés támogatására.

Más cégeknél azonban az így keletkező adatokra kincsként tekintenek. Dehát miért is ne tennék? Hiszen ezek azok az adatok amikből néhány kattintással meg tudják válaszolni azokat kérdéseket és ezek azok az adatok amik akár hónapokkal előre jelezhetnek egy problémát amit csírájában kezelve rengeteg időt és energiát takaríthatnak meg. Szintén ezek az adatok segítenek elfogadtatni új intézkedéseket a vezetőség vagy akár a munkavállalók felé. Ezek az adatok biztosítják azt, hogy folyamatos tűzoltás helyett tudatosan irányítsák munkájukat.

De mi a különbség a két megközelítés között? Az utóbb említett cégnél nagyobb a HR csapat és kevesebb elvégzendő munka jut egy főre? Esetleg nagyobb költségvetéssel gazdálkodhatnak? Egyáltalán nem.

A kontrolling kulcsa a hatékonyság: ugyanannyi energia rosszul cs​inálni, mint jól

Referenciáim